Select Menu

ads

Slider

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Featured Post (Slider)

Photography

Games

bize göre haber...

Portfolio

Technology

Video Of Day

Flickr Images

Contact

Join the Club

EKONOMİ

YAZARLAR

GÜNCEL

KÜLTÜR-SANAT

BİLİM-TEKNOLOJİ

SPOR

Videos

» » » » » Beden ve ruh sağlığı için yürüyüş yapın
«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt



Havaların ısındığı, güneşin yüzünü gösterdiği bugünlerde  spor yapmak,  yürüyüşe çıkmak,   insana hem ruh hem sağlık açısından iyi geliyor. Sporun, doğada yürüyüş yapmanın artık bir tedavi şekli haline dönüştüğünü söyleyen Liv Hospital Sağlıklı Yaşam ve Check up Uzmanı Dr. Eren Eroğlu “Yürümek, zaman mekan tanımadan tüm koşullar altında yapılması mümkün bir spordur” diyor.
Uzm. Dr. Eroğlu yürüyüş yaparken dikkat edilmesi gereken noktaları da şu şekilde açıkladı:
“Haftanın en az dört günü yürüyüş yapılmalıdır. Kalp, ortopedik, görme gibi rahatsızlıkları olmayanlar saatte 6 kilometre, yani terletecek hızda yürüyebilir. Böylece kalp damar sistemi, bu tempoya adapte olmak için bir çabanın içine girecek hızını arttıracak ve kendine yeni bir seviye kazandıracaktır.
Yürüyüş için sabah saatleri tercih edilmeli
 Herkesin kendi biyolojik spor saati farklıdır. Egzersiz yapanlar, bunu hisseder ve bilir. Günün belirli saatlerinde performans iyiyken, başka bir saatte ulaşılabilecek tempoya yetişmek mümkün olmayabilir. Fakat sabah saatleri yürüyüş için çok tercih edilmemelidir.
Tansiyon hastaları öğleden sonra yürümeli
 Özellikle yüksek tansiyonu olanların günün ilk saatlerinde uykudan uyandıktan sonra, hormonlarının etkisi ile tansiyon daha yüksek olur. Üzerine eklenen yorgunlukla bu zorluk daha çok hissedilir. Bu nedenle yürüyüş için bu kişiler daha çok öğleden sonraki saatleri tercih etmelidir.
Yürüyüşte uygun kıyafetler giyilmeli
Yürüyüşün fayda sağlaması açısından giyeceklere ve yiyeceklere de dikkat etmek gerekir. Yürüyüş yaparken performansın iyi olmasında kıyafetlerin etkisi büyüktür. Kıyafetler terlemeyi engellememeli, buna karşılık dış şartlardan da kişiyi korumalıdır.
Soğuk havalarda yapılan yoğun spor ve yürüyüş kalp hastalığı ve yüksek tansiyon riskini arttıracağı için soğuktan korunmak önemlidir. Fakat günde yarım saat yürümek bile tansiyonun kontrol edilmesinde ve şeker hastalığının tedavisinde önemlidir.
Yumuşak ayakkabılar tercih edilmeli
Yürüyüş yaparken ayak sağlığına da dikkat edilmelidir. Uygun ve taban yumuşaklığı doğru seçilmiş spor ayakkabısı performansı arttırır.
Yürüyüş öncesi ve sonrası beslenmeye dikkat!
Yürüyüş öncesi ve yürüyüş sırasında yenilip içilenler de önemlidir. Yürüyüşten yaklaşık bir saat önce kolay sindirilebilir karbonhidrat, zinde yürüyüş yapılmasına yardımcı olur. Aynı şekilde yürüyüş sonrası da boşalan karbonhidrat depolarını kasları eritmeden doldurmak üzere bir meyve yenilmelidir.
Yürüyüş sırasında su tüketin
Su ise yürüyüş sırasında zaman gözetmeden düzenli tüketilmesi gerekir. Susama hissini beklemeden 10 dakikada bir içilecek birkaç yudum su, yürüyüşün iyi geçmesini sağlayacağı gibi yürüyüş sonrasında oluşacak yorgunluğa da engel olacaktır.
Yürüyüş sırasında güneşe dikkat!
Doğa yürüyüşlerinde güneşten etkilenmemek için gözlük takılmalı, şapka ile ya da kremlerle açık yerlerin korunması zararların oluşmasına engel olur.
Devamlı olan yürüyüş ve spor faydalıdır
Yürüyüş ve egzersiz yapmamak kadar aşırı veya yanlış yapılan uygulamalar da zararlıdır. Yürümenin ve spor yapmanın faydası sürdürülebilirliğindedir. Eğer sakatlık araya girerse faydadan çok zarar getirecektir. Bu nedenle amatör ya da profesyonel spor yapan ya da yürüyen herkesin atlamaması gereken ilk kural sakatlanmamaktır.
Yapılacak sporun ve yürümenin yoğunluğu ve süresi kişiden kişiye değişir. İnsan kendi limitlerini bilmeli ve onun sınırlarına kadar yürüyüş yapmalıdır. Kabaca söylemek gerekirse yaşa uygun kalp hızının yüzde 60 ile yüzde 80’i iyi bir egzersiz temposudur.”  (İLKHA)

About Ramazan Ateş

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt

Hiç yorum yok

Leave a Reply